Tidlig diagnosticering hos dyrlægen

Formålet med sundhedsundersøgelsen er, i samarbejde med ejeren, tidligt at diagnosticere eventuelle sygdomme. Det kan være observationer, der laves af dyrlægen under undersøgelsen, eller noget du som ejer har lagt mærke til.  De fleste sygdomme har den bedste prognose, hvis de bliver opdaget tidligt. Vi anbefaler, at dit kæledyr får et sundhedstjek en gang om året.

Sådan foregår undersøgelsen:

Undersøgelsen tager 15 til 30 minutter. Her vil dyrlægen fortage en grundig undersøgelse af dit kæledyr. Hvis du som ejer har bemærket noget unormalt, vil der bliver fokuseret på dette.  Er dit dyr sundt og raskt, vil det kunne vaccineres ved denne lejlighed.

Vaccination

På Himmelev Dyreklinik vaccinerer vi som hoveregel hunde, katte og kaniner én gang om året. Det afhænger dog af, hvordan dyret lever: Er det en inde- eller ude-kat, en jagthund eller en hund, der kun færdes i byen? Skal den rejse til udlandet eller er I jævnligt på Bornholm? Vi finder den rigtige vaccine til din hund og kat. Nogen vacciner holder i to-tre år, andre kun i et år.

Dit dyr i trygge hænder

En tryg sundhedsplan til din bedste ven

VetPlan er en sundhedsplan for dit dyr. Det er en abonnementsordning, så du kan abonnere på forebyggende pleje og sundhed. I en VetPlan får dit dyr adgang til ydelser som fx sundhedsundersøgelser, tandtjek, vaccination og store rabatter på foder.

En løbende kontrol betyder, at eventuelle sygdomme og tandproblemer bliver opdaget i god tid. Det er til stor gavn for dit dyrs sundhed og kan i sidste ende spare dig for mange uforudsete udgifter.

▶▶▶ Kontakt os om en VetPlan®